Subject: FW: Elistvere loomapargi parkla ja kompostala
From: "Lembit Aruvee" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 25 Oct 2024 15:09:00 +0300

Tere,

Edastame korrigeeritud projekti, mis on saadaval käesolevalt lingilt:
<https://www.dropbox.com/scl/fo/vacckz8kn0q96a65po7b8/ABftLoJl0kInDk7_kk2f
kdQ?rlkey=zjiopxb7g5jiv8ucfdovmxgek&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/vacckz8kn0q96a65po7b8/ABftLoJl0kInDk7_kk2fk
dQ?rlkey=zjiopxb7g5jiv8ucfdovmxgek&dl=0

Lisaks leiate vastused märkustele ( „SP“ ) eelnevas kirjas.

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 14. oktoober 2024 09:56
To: Lembit Aruvee <[email-masked]>
Subject: Elistvere loomapargi parkla ja kompostala

Tere,

Olete esitanud meile kooskõlastamiseks töö nr P24010 „ Elistvere
loomapargi parkla ja kompostala“ .

Projekti osas on meile järgmised küsimused ning märkused:

1.	Busside peatumisala pikendamine – riigitee äärde on projekteeritud
äärekivi ning selle kokku viimine olemasolevaga. Olemasoleva äärekivi
kõrgus on

On meie teada madalam, kui uus projekteeritud lõik.

Hetkel ei saa ka aru, mis on selle ala lõpus lilla ruudustikuga näidatud
ala – tingmärgid seda ei selgita.

SP:

*	Geodeesia alusplaani vaadates on näha, et äärekivi kõrgus on 12cm,
8cm ja 13cm. Vertikaalplaneeringu koostamisel oleme sellega arvestanud
(seda on näha ka VP joonisel). Lisaks on seletuskirjas kirjas: Äärekivide
kõrgused vastavalt plaanijoonisele ning vertikaalplaneeringule. Äärekivide
alla laskmine või tõstmine teostada kahe meetri ulatuses. KLT pikikalle
seejuures ei tohi olla suurem kui 6%. Olemasoleva jalgtee kokkuviimisel
arvestada olemasoleva äärekivi kõrgusega ning vajadusel teostada samuti
üleminek projekteeritud lahenduselt olemasolevale.

*	Tingmärgid täiendatud. Tegemist on munakivikindlustusega. Antud
lõigus ehitame ca 44 meetrit äärekive ning kuna ka pikikalle on antud
lõigus hea (~3,4%), siis haljasala/tugipeenra uhtumise vältimiseks on
projekteeritud munakivikindlustus. Seletuskirjas on seda samuti mainitud.

2.	Projektiga palume esitada üks ristlõige veel – riigitee lõigus,
kus on pikki riigiteed projekteeritud busside peatumisala kodad.

SP:

*	Lisatud kohalõige 3-3 ning jalgtee pikiprofiil.

3.	Busside peatumisala alguses on olemasolev ümbertõstetav
liiklusmärkide post (märgid nr 361, 822 ja 891a)

Ümbertõstetud post märkidega jääb riigiteest liialt kaugele, kõnnitee
taha. Märgid tuleb tuua riigiteele lähemale konsooliga. Arvestama peab aga
kõnnitee ja märgi kõrgustega.

SP:

*	Lisatud konsool. Antud märkuse alusel joonised ning seletuskiri
täiendatud.

4.	Liikluskorralduslik lahendus näeb ette, et projekteeritud parklale
juurdepääs ning samuti siis ka komposti ladustamisalale juurdepääs peaks
toimuma km 6,031 mahasõidu kaudu.

Kuna komposti alale vedu toimub suurema transpordiga, siis on küsitavus,
kuidas see läbi väikeautode parkla peaks toimuma. Lisaks on ka ohutuse
küsimus.

Km 6,095 ristumiskoht on projekteeritud üksnes riigiteele väljasõiduks.
Seda ristumiskohta täna erandkorras kompostala teenindamiseks kasutada ei
saa, kuna pöörderaadius riigiteelt

mahasõiduks on R3 (suurema pöörderaadiusega sõiduk ei keera riigiteelt
maha, ilma et ta ei võtaks lisa teepeenralt ja haljasalalt).

Palume seda olukorda hinnata ja selgitada, kuidas toimub projekteeritud
kompostala teenindamine ja hooldus.

SP:

*	Kompostimisala on iseenesest väike (kuni 6 tonni komposti aastas)
ning mõeldud vaid Elistvere loomapargi teenindamiseks. Tehnika, mis seda
kompostimisala hakkab teenindama on sõiduauto suurune, kuid geomeetria
projekteerimisel oleme arvestanud prügiauto gabariitidega.

Km 6,089 (eelnevalt 6,095) on mõeldud vaid väljassõiduks. Sissesõit
kompostimisalale hakkab toimuma vajadusel km  6,025 sissesõidult, kuid
üldjoontes kogu sõnnik tuleb Piisoni kinnistult:

5.	Projekteeritud ristumiskohad on märgitud  - 06+31 ja  06+95

Märkida joonisel km 6,031  (kontrollida see üle, projekteeritud
ristumiskoha telg on mõnevõrra nihkes sellest)

                              Km 6,095

SP:

*	Täiendatud vastavalt teeregistri andmetele: km 6,025 ja 6,089.

6.	Riigitee teemaakinnistule projekteeritud kõnnitee osale tuleb
esitada IKÕ joonis

SP:

*	IKÕ joonised asuvad teeprojekti lisades.

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.